Årsmöte 2013 och vald styrelse.

Årsmötet blev till en trevlig afton. En ny ledamot valdes in till styrelsen och vi önskar henne hjärtligt välkommen.

Det fanns dock ett tråkigt besked, Lautaro som suttit med i styrelsen och gjort ett enormt bra arbete, speciellt när det gällt att bevara hyresrätten i Allmännyttan, nu frånsäger sig uppdraget att sitta kvar i styrelsen p g a studier som kommer att ta en stor del av hans tid. Lautaro kommer dock att synas här på bloggen lite till och ifrån då han kommer att medverka som gästskribent med reflektioner och synpunkter, vilket vi är väldigt glada över.

Sammansättningen av styrelsen för 2013 kommer så småningom att anslås på anslagstavlorna i samtliga portar och här har jag något ytterst viktigt att säga till den som river våra anslag:

Du som river ner våra anslag från LH Sturebo berövar dina grannar, dina medmänniskor, att ta del av den information vi ger ut och som är till gagn för just din granne, din medmänniska! Vill du vara en bra granne eller har du valt att vara en dålig granne?

Ja, det är ju tyvärr så att några ägnar sin tid till att riva ner den information vi inom styrelsen sätter upp på anslagstavlorna. Tycker du som bor här, att det är rätt? Att din granne gör på det sättet? Att du inte ska kunna få information om vilka som sitter i styrelsen, att du inte ska få information om när möten eller aktiviteter sker? Tycker du att det är okey från din granne att riva ner den informationen? Och tycker du som river ner att det är okey? Att beröva dina grannar, dina medmänniskor just den informationen?

Det är inte i alla portar detta förekommer men det finns alltför många portar där nedrivning av vår information systematiskt sker.

Nu ser vi i alla fall framåt, mycket kommer att hända i vårt boendeområde, både från Familjebostäders sida men även från vår sida och vi ser med tillförsikt på framtiden.

Annonser
Det här inlägget postades i Allmännyttan, Årsmöten och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s