Köpestämman

Precis som jag trodde innan, hade BRF Farfarstäppan inte fått ihop tillräckligt många fullmakter/medgivanden för att kunna driva igenom sitt ja till ett köp, på tisdagens köpestämma.

När de insåg detta gjorde de (tillsammans med konsulten) om stämman till ett så kallat ”strategiskt möte”. Allt för att smida planer till att försöka övertyga de MÅNGA hyresgäster som finns kvar och som verkligen INTE vill ombilda.

Konsulten bad då alla som var emot en ombildning att lämna lokalen. Då reagerade en kvinna som bor i kvarteret, med att ställa sig upp och ifrågasätta det MÄRKLIGA förfarandet av mötesledaren. Kvinnan som är aktiv i ett av de stora fackförbunden, hade aldrig varit med om något liknande. Hon hävdade med all rätt att så får det inte gå till i någon typ av föreningsmöten och att det är viktigt att alla typer av åsikter får ventileras på sammanträden av detta slag.

Mötesledaren avslog hennes begäran och kvinnan lämnade lokalen i protest och med en knuten KAMPNÄVE!

Och visst håller jag med henne! Så här får det inte gå till!

Även jag blev utslängd från mötet, eftersom brfn anser att jag är en av de största motståndarna till en ombildning, efter alla mina inlägg på bloggen.

I alla föreningsmöten och politiska debatter jag varit med i hittills i mitt liv, har detta aldrig hänt. Där har åsikter från både vänster och högerhåll ventilerats, respekterats och accepterats.

Om jag hade varit en bostadsrättsivrare hade jag gjort allt som står i min makt, för att inkludera alla tveksamma och motståndare till en ombildning. I en strävan att försöka övertyga dem med mina sakliga argument. Inte EXKLUDERA dem! Allt för att respektera den demokratiska principen om människors lika värde.

Dessa exkluderande metoder får mig tyvärr att dra paralleller med 1970-talets militärjuntor i Sydamerika, där oliktänkande människor helt enkelt försvann, eller tvingades gå i exil.

Så kära grannar, tänk på detta när bostadsrättsivrarna ännu en gång knackar på era dörrar eller skickar ned ännu mer reklam (psykologisk marknadsföring) i era brevlådor.

Annonser
Det här inlägget postades i Allmännyttan, Ombildning, Utförsäljning och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s